Notícies d'actualitat del Departament d'Ensenyament. Generalitat de Catalunya

miércoles, 21 de diciembre de 2011

                                                                               Dimarts, 20 de Desembre de 2011

21a Sessió

La sessió d’avui ha estat molt enriquidora, ja que hem pogut compartir entre tots els companys de classe la nostra experiència de visitar una escola per observar de quina forma estaven implementades les TAC en aquestes. Trobo que ha estat molt interessant perquè a banda de veure escoles en les quals les TAC estan molt presents i es treballen de manera globalitzada, també hem pogut conèixer escoles en les quals encara no es tenen molt en compte i no en tenen gaires recursos tecnològics i, de vegades,  els pocs que tenen no els aprofiten de la millor manera. Això m’han fet pensar, desprès d’una reflexió amb el professor al final de la classe, que potser algunes escoles podrien fer ús dels fons que els hi proporciona el departament d’ensenyament en incrementar els seus recursos tecnològics, però no per la importància de tenir-ne molts, sinó perquè aquesta quantitat de recursos es puguin utilitzar per a integrar-los en moltes de les activitats que es realitzin a l’escola com a una eina més d’aprenentatge a l’aula i no com a una matèria aïllada que hagin de dur a terme un cop per setmana (per exemple).

“EL més important no és la tecnologia, sinó la metodologia”
                     Toni Otero (cap d’Estudis del centre)


D’altra banda, escoltant les exposicions dels meus companys, m’he adonat que el recurs potser més utilitzat a Infantil són les pissarres digitals, ja que ofereixen un ampli ventall de possibilitats de transmissió de coneixements i alhora els infants interactuen amb aquest recurs  i gaudeixen dels seus aprenentatges. He de dir que escoltant la presentació d’un dels grups de classe que explicaven que les pissarres eren molt utilitzades per la matèria d’Anglès, m’he recordat de la meva experiència com a vetlladora durant el curs 2009-2010 en una escola de Barcelona en la qual gairebé només s’utilitzava aquesta pissarra per donar diversos aspectes d’aquesta assignatura.


 

No hay comentarios:

Publicar un comentario